Projekt "Summer Academy Body Voice" Brzezinka-Wrocław-Bielefeld 27.07 - 23.08.06
Uczestniczący od 27 lipca do 6 sierpnia - we Wrocławiu
będą poznawać techniki teatralne Grotowskiego
Naczelne miejsce zajmie praca z głosem prowadzona przez: Zygmunta Molika,
Natalię Połowynkę, Teatr ZAR i Stowarzyszenie Teatralne Chorea.
Dalszy ciąg warsztatu będzie miał miejsce w Bielefeld - od 9 do 23 sierpnia 2006.
Nacisk położony będzie - przede wszystkim - na pracę z ciałem i dramaturgią ruchu.
Zajęcia poprowadzą: Yoshi Oida, Ismael Ivo, Tage Larsen (z Odin Teatret) oraz
Siegmar Schroeder (z Theaterlabor)
27 lipca - 6 sierpnia Wrocław
27 - 31 lipca - sesje pracy z Jarosławem Fretem i Teatrem ZAR
oraz Tomaszem Rodowiczem i Stowarzyszeniem Teatralnym Chorea
2 - 6 sierpnia - sesje pracy z Zygmuntem Molikiem i Natalią Połowynką
9 - 23 sierpnia Bielefeld: 9 - 13 sierpnia sesje pracy z Tage Larsenem
15 - 18 sierpnia - sesja pracy z Ismaelem Ivo i Helgą Bjorn-Mayer
19 - 23 sierpnia - sesja pracy z Yoshim Oidą
Uczestniczący od 27 lipca do 6 sierpnia - we Wrocławiu
będą poznawać techniki teatralne Grotowskiego
Naczelne miejsce zajmie praca z głosem prowadzona przez: Zygmunta Molika,
Natalię Połowynkę, Teatr ZAR i Stowarzyszenie Teatralne Chorea.
Dalszy ciąg warsztatu będzie miał miejsce w Bielefeld - od 9 do 23 sierpnia 2006.
Nacisk położony będzie - przede wszystkim - na pracę z ciałem i dramaturgią ruchu.
Zajęcia poprowadzą: Yoshi Oida, Ismael Ivo, Tage Larsen (z Odin Teatret) oraz
Siegmar Schroeder (z Theaterlabor)
27 lipca - 6 sierpnia Wrocław
27 - 31 lipca - sesje pracy z Jarosławem Fretem i Teatrem ZAR
oraz Tomaszem Rodowiczem i Stowarzyszeniem Teatralnym Chorea
2 - 6 sierpnia - sesje pracy z Zygmuntem Molikiem i Natalią Połowynką
9 - 23 sierpnia Bielefeld: 9 - 13 sierpnia sesje pracy z Tage Larsenem
15 - 18 sierpnia - sesja pracy z Ismaelem Ivo i Helgą Bjorn-Mayer
19 - 23 sierpnia - sesja pracy z Yoshim Oidą
Cykl warsztatów zorganizowany w ramach europejskiego projektu:
"Sources - Research - Innovation"
we współpracy z Theaterlabor im Tor 6 z Bielefeld (Niemcy)
i Praskim Instytutem Teatralnym (Czechy).
>> Teatr ZAR - więcej informacji w poście z 26.03.2012.
Grupa Teatralna "Chorea" Tomasza Rodowicza
wywodząca się z CPP Gardzienice k/Lublina
Siegmar Schroeder, twórca, dyrektor artystyczny, reżyser Theaterlabor-Dah Theatre Research Center - oraz Międzynarodowych Festiwali:Teatralnego 360 grad. i Soources-Research-Innovation Bielefeld
http://www.dahteatarcentar.com/gostovanja/gost_predstave/labor_eng.html
THEATERLABORinTOR6, Plastic Play Plus z VIII.08, reż. S. Schroeder
wywodząca się z CPP Gardzienice k/Lublina
Z y g m u n t M o l i k
Fotografia Francesco Galli
Natalka Polovynka - w Aberystwyth Art's Centre, czerwiec 2006
Tage Larsen, aktor Odin Theatret (Eugenio Barby),
tu: kreuje Otella pośród Japończyków (Masokini Theater Company)
Isamel Ivo, Festival di Danza della Biennale du Venezia
Yoshi Oida , Japanese No-Theater.
Współpracował z: Peter Brook, Peter Greenway, Joao Mario Grilo.
Siegmar Schroeder, twórca, dyrektor artystyczny, reżyser Theaterlabor-Dah Theatre Research Center - oraz Międzynarodowych Festiwali:Teatralnego 360 grad. i Soources-Research-Innovation Bielefeld
http://www.dahteatarcentar.com/gostovanja/gost_predstave/labor_eng.html
THEATERLABORinTOR6, Plastic Play Plus z VIII.08, reż. S. Schroeder
Ewo, to niezwykłe, co Ty potrafisz wynaleźć…w przeciągu kilkunastu minut oglądamy przegląd wszystkich form teatru nowoczesnego, od opierającego się na formach starożytnej Grecji, przez zupełnie magiczne głosowe opowieści Natalki, przepiekny taniec Isamala Ivo i wreszcie dość ekscentryczny przyznam Theaterlabor…I to ci wszyscy twórcy brali udział w warsztatach „Letniej Akademii” 2006? To musiało być niezwykłe wydarzenie, szczęśliwi Ci, którzy mogli w nim brać udział…Czy dziś jeszcze organizuje się takie „letnie Akademie”, gdzie wszyscy ci ludzie mogą się spotkać?
OdpowiedzUsuńholly, miło być docenionym :)
OdpowiedzUsuńJeśli nic nie zmieniło się Teatr w Bielefeld nadal bierze udział w podobnych projektach. Ale co tu daleko szukać. Instytut zaproponował 'świeżutki' projekt artystyczno-badawczy: http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/137154.html%0A. - rekonstrukcja warsztatu antycznego aktora - proszę sobie wyobrazić!
Dziesięciodniowe sesje raz na dwa miesiące, w ciągu 2 lat.
http://www.grotcenter.art.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1296
O uczestnikach 'Akademii 2006' - napiszę już niebawem. Pozdrawiam.
Zajrzałam do projektu, i jestem ogromnie ciekawa rezultatu. Nawet nigdy nie przyszło mi do głowy, że ktoś chciałby rekonstruować warsztat starożytnego aktora. To dopiero wyzwanie! Opowiem o tym projekcie znajomej, która wykłada starożytną grekę na Uniwersytecie w Dijon. Mamy się spotkać w tym roku na festiwalu teatralnym w Avignonie, ciekawe, czy coś takiego robi się w Europie zachodniej...Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńholly, masz wspaniałych znajomych. Pozdrawiam Panią z Dijon!
OdpowiedzUsuńJak słyszę o festiwalu w Avignon od razu przypomina mi się Ewa Demarczyk z piękną piosenką o panach i paniach tańczących na moście.
Sama jestem ciekawa co wyjdzie z projektu "antycznego", jak już będzie zakończony może uda się napisać 'sprawozdanie'. Pozdrawiam